Unga föräldrar?

Tänkte skriva ett inlägg som handlar om min hemstad - och säkert många andra småstäder. Här finns det en drös med unga mammor. Man behöver bara titta ut genom fönstret här hemma så kan man se dessa unga mammor, ofta i grupp, komma gåendes med sina barn i små vagnar. Varje gång jag ser dessa unga mammor funderar jag - är barnen planerade?

Det är nog vad det flesta tror, att barnen inte skulle vara planerade i förväg.  Att det bara blev så. Fine, i vissa fall är det nog så men i förvånansvärt många fall är även barnen planerade. Då vill jag fråga dem varför? För jag kan inte se en enda god anledning till att skaffa barn så tidigt. Vart finns tryggheten då? För hur ofta är en tjej mellan 15-20 år trygg med sig själv, har hittat sig i livet och har stakat ut framtiden? Inte många gissar jag.

Men vad kan det då bero på? Handlar det om grupptryck? Tristess? För tyvärr kan det nog inte vara så att varenda en av dessa tjejer är enskilda individer som har sin egna anledning till varför just de skaffade barn. För hur kan då alla dessa tjejer sättas i ett fack - ensamstående föräldrar boendes i en småstad, går ofta på soc och vet inte vad de ska bli i framtiden. Okej, jag vet att det finns massa tjejer utanför det här facket, men otroligt många finns i facket också, om ni förstår vad jag menar?

Jag kommer vara redo att skaffa barn när jag känner mig mätt på livet. Har varit med om en massa roliga saker, har skaffat mig ett jobb och en trygghet. När jag vet vem jag själv är och vad jag vill få ut av livet. Då kanske jag kan skaffa ett barn och ge den en bra start i livet, ge den goda råd och min egna trygghet.

Mitt barn ska bli en SJÄLVSTÄNDIG och STARK INDIVID och jag ska ge den allt för att bli det!

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Hihi jag har väl kanske en tjugo trettio kjolar kanske? Men då använder jag typ aldrig byxor...

2008-09-04 @ 23:10:29
URL: http://stephaniessecret.blogg.se/
Postat av: Jess

Jag håller med dig!

2008-09-05 @ 10:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0