I min sminkväska

Tänkte visa vad jag använder för produkter när jag sminkar mig. Tycker att smink är ganska tråkigt faktiskt så jag använder det inte så ofta. Köper bara nytt när det är slut, och testar typ aldrig nya saker. Haha visst är jag tråkig?


Underlaget:  Clinique superfit makeup fundation (nr.5), Clinique line smoothing concealer (nr. 3) och Compact powder by H&M (nr. 14). Till fundationen använder jag Kicks fundationborste (använd inte svamp!) och till pudret använder jag en stor borste från H&M.

Allt är ganska täckande eftersom jag mest använder det när jag ska gå ut. Ett tips är att ta en ljusare concealer för att ljusa upp under tex. ögonen.


Ögonen: IsaDora eye light ögonskugga (nr. 75 gold light), Dior 5 colours ögonskugga (nr. 03 lila/grå), Make up institute Stockholm ögonskugga/sotningsskugga (nr. 5 svart), Loreal Contour resist eyeliner (nr. 201), IsaDora eyebrowpencil
(nr. 21), Lancóme l'extréme mascara, Clinique lash doubling mascara, Maybelline define-a-lash waterproof mascara. Diverse borstar från H&M.

Använder bara skuggor kvällstid så det är glitter som gäller. IsaDoras skuggor är bra för dom ger mycket färg. Har fler av dom. Den svarta skuggan är min lilla skatt som kan användas till allt. Fått av en kompis som har fått den efter sin kusin, som troligtvis gått makeupkurs. Vet att många tycker att man ska använda ögonbrynsskugga men jag kör på min gamla trogna penna. Funkar utmärkt till mina tjocka bryn.


Kinder: IsaDora perfekt powder rouge (soft melon), Maybelline expertwear blush (nr. 52), Loreal glambronze brunette harmony. 

Ljusare rouge på vintern, Lite mörkare till sommaren och kvällarna. Solpuder använder jag tills solbrännan försvunnit, men bara på kvällar eftersom detta har lite glitter i sig.

Som ni kanske ser så har jag ingen läpp-avdelning. Just för att jag typ aldrig har något på läpparna. Ibland kan något läppglans smita på, tror jag har ett från Loreal. Glamshine heter nog det. Mitt sista tips är att testa dig fram och skaffa dina favoritprodukter. Lägg lite pengar på vissa, släng ut lite småslantar på andra.

Budgettipsen är: Puder från H&M, partyögonskuggor och ögonbrynspenna från IsaDora.


Kommentarer
Postat av: bitte

ha en trevlig kväll

2008-09-24 @ 17:06:06
URL: http://blondiesliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0